Historie
Historie
Prvním automobilem pojmenovaným v automobilce podle nedalekého hradu byl vůz vyrobený již v roce 1898. Ve třicátých letech 20. století bylo tohoto jména využíváno pro označení modelové řady luxusních sportovních vozů značky BMW vyráběných v tomto závodě.
NDR
Potom však vypukla Druhá světová válka a po jejím skončení se město Eisenach i s automobilkou ocitlo v sovětské zóně a záhy na to v NDR. Prvními poválečnými vozy vyráběnými v Eisenachu byly automobily BMW 340 a BMW 321 sestavované z dílů vyrobených během války. Krátce na to, byla vozidla kvůli sporům o označení BMW přejmenována na EMW a tradiční modrá ve znaku automobilky byla nahrazena červenou, jako připomínka toho, že se automobilka nachází v sovětské okupační zóně.
Tyto vozy vyráběla továrna až do roku 1955, kdy sem byla proti vůli vedení automobilky ze Zwickau převedena výroba dvoutaktního automobilu DKW F9, nově označovaného jako IFA F 9. Ten se zde vyráběl po dobu jednoho roku a zároveň se tajně připravoval nový typ automobilu s původním názvem Eisenacher 311, který svým typovým označením začínajícím číslicí 3 měl navazovat na éru automobilky BMW.